EDI

EDI en SSCC-labels

EDI platform

Vragen uw klanten om EDI-berichten te versturen? Voldoe aan de vraag van uw klant en voorkom handmatig werk met het EDI platform van Type 2 Solutions.

Voorbeeld van een EDI koppeling

EDI met Dynamics 365

Integreer uw EDI berichtenverkeer zonder tussenkomst van een extra programma met uw Dynamics 365 pakket. Voor EDI communicatie met uw Dynamics 365 systeem heeft ons EDI platform API’s beschikbaar. Zo wisselt u orders, facturen en andere EDI berichten uit en bespaart u tijd en geld.

Heeft u een ander IT-systeem? Lees dan rustig verder over hoe wij u kunnen helpen met EDI.

Onze standaard EDI-berichten

Wilt u EDI gaan gebruiken voor de Retail? Voor deze sector hebben wij een standaardoplossing ontwikkeld.

Hiermee wisselt u de veelvoorkomende EDI-berichten orders, orderbevestigingen, pakbonnen en facturen uit. De elektronische pakbon combineert u met het SSCC-label.

Het SSCC label genereert u via de SSCC-label API, de SaaS applicatie Palletlabel.nl of de on-premise applicatie One2Label Automation van T2S. Samen kiezen wij de best passende oplossing.

Wij zorgen ervoor dat de EDI-berichten en het label voldoen aan de GS1 standaard en aan de eisen gesteld door uw handelspartners.

Standaard EDI oplossing voor de retail.

De voordelen op een rij

Wanneer u kiest voor een EDI koppeling bespaart u tijd en voorkomt u fouten. Informatie is preciezer, toegankelijker en komt altijd compleet aan. U levert uw klanten een betere dienstverlening.

Orders (ORDERS)

EDI-orders komen direct bij u aan. Wij leveren de orders aan in het formaat zoals u dat wilt en uw systeem kan verwerken.

Orderbevestiging (APERAK)

De orderbevestiging kan automatisch verstuurd worden aan uw handelspartner.

Pakbonnen (DESADV)

De elektronische pakbon (DESADV) wordt op basis van de gegeneerde SSCC’s aangemaakt. De SSCC is de wereldwijde unieke identificatie van de pallet en is onderdeel van het GS1 logistieke label (SSCC-label) dat u op de pallets bevestigt.

Facturen (INVOIC)

Op basis van een factuur in uw software wordt de EDI-factuur automatisch aangemaakt en verstuurd. Wij zorgen voor de mapping, transformatie en transport. Uw handelspartner ontvangt de factuur in het formaat zoals vereist.

Het standaard EDI proces inclusief het aanmaken van het SSCC-Label in beeld met het geïntegreerde EDI-platform van T2S.

Deze bedrijven gingen u voor

We hebben al vele klanten in de Levensmiddelen, AGF, Doe-het-zelf, Tuin, Dier en andere sectoren mogen aansluiten.

Benieuwd wat onze klanten vertellen over de samenwerking met ons en over hun EDI en SSCC-label oplossing?

Integratie met ieder gewenst IT-systeem

Met welk IT-systeem u ook werkt, het EDI-platform communiceert ermee en zorgt voor snel en veilig EDI berichtenverkeer met uw klanten.

Voorbeelden van communicatie mogelijkheden die wij bieden zijn API, SOAP, AS2, sFTP, X400, e-mail.

Wij hebben ervaring met IT-systemen zoals SAP, Dynamics 365 Business Central, Exact. Onze klanten zijn aangesloten op Nederlandse en buitenlandse retailers als Jumbo, AH, Intergamma, Carrefour, Coop Danmark, Lidl en vele anderen.

Lukt het niet om vanuit uw systeem EDI-berichten te genereren? Dan zetten wij onze EDI Connector voor u in.

Wij zorgen voor een volledig geïntegreerde oplossing voor EDI en SSCC-labels met uw software pakket.

  • Geïntegreerde EDI oplossing
  • EDI en SSCC-labels
  • Voldoe aan de eisen van uw klanten en GS1
  • Voorkom fouten, bespaar tijd en geld
  • Verbeter uw dienstverlening

EDI & SSCC-labels op ICT & Logistiek

Op de vakbeurs ICT & Logistiek hosten wij twee theatersessies. Een over Datakwaliteit management en een over EDI & SSCC-labeling.

Bijna 200 deelnemers lieten zien dat het beheersen van datakwaliteit en het optimaliseren van inkomende en uitgaande logistiek hot topics zijn in de logistieke wereld.

U kunt hier de presentaties van de kennissessies downloaden.

Bekijk onze aftermovie en proef de sfeer!

Aftermovie ICT & Logistiek vakbeurs 2023.

Over Type 2 Solutions

Wij bieden een unieke combinatie van technische knowhow, bedrijfservaring en oplossingen op het gebied van data- en label management.

Onze specialismen zijn: Datamigratie, Data integratie, Datakwaliteit, EDI, barcode labels en GS1.

Al meer dan 20 jaar zetten we onze kennis, ervaring en software tools in om onze klanten maximale voordelen te bieden.

Als u voor Type 2 Solutions kiest bedenken wij samen met u de beste oplossing voor uw EDI vraagstuk.

Wij regelen de communicatie met de betrokken partijen en realiseren de EDI koppeling.

U kunt veilig aan de slag met EDI en SSCC-labels. U bespaart tijd, voorkomt fouten en voldoet aan de eisen van uw klanten.

Onze werkwijze

Wij werken volgens een gestructureerd 5 stappenplan:

Stap 1 – Analyse

EDI bestaat uit veel soorten berichten. U kunt met meerdere handelspartners verschillende berichten uitwisselen en de inhoud van de EDI-berichten kan verschillen.

In stap 1 kijken we welke berichten u uit wilt wisselen met welke handelspartners en welk IT-systeem u heeft.

Stap 2 – Oplossing

Uw IT-systeem heeft verschillende mogelijkheden om gegevens vast te leggen, te versturen en te ontvangen.

In stap 2 bepalen we op basis van de analyse en de communicatie mogelijkheden van uw software de beste oplossing. We weten wat we gaan realiseren en wat niet.

Stap 3 – Voorstel

Als de oplossing helder is voorzien wij u van een voorstel.

In stap 3 ontvangt u van ons een complete offerte. Deze bestaat uit een eenmalige investering voor de implementatie en een maandelijkse bundel voor het gebruik van de software inclusief aantal berichten, service & support. U kunt met oneindig aantal gebruikers de software gebruiken.

Stap 4 – Realisatie

Op basis van het overeengekomen voorstel gaan we van start en stellen samen met u een planning op.

In stap 4 realiseren wij de oplossing. Wij starten met het aansluiten van een klant en houden u volgens planning op de hoogte over de voortgang.

Stap 5 – Go-live

De oplossing wordt uitgebreid getest door ons. Na succesvol testberichten te hebben uitgewisseld en uw akkoord gaan we live.

In stap 5 kunt u aan slag met EDI. U kunt automatisch berichten uitwisselen en SSCC-labels genereren. U bespaart tijd, voorkomt fouten en levert een betere dienstverlening aan uw klanten.

Wilt u meer handelspartners aansluiten?

De communicatie met u is reeds opgezet en met heel veel handelspartners hebben wij reeds een connectie staan. Het aansluiten van nieuwe klanten kan daardoor vlot en efficiënt verlopen.

Vragen?

Heeft u vragen over EDI, SSCC-labels en de mogelijkheden die wij u kunnen bieden? Neem gerust contact met ons op.

Wij zijn telefonisch en via WhatsApp bereikbaar op het nummer +31 180 54 51 51. U kunt ook mailen naar info@t2s.nl.

U kunt ook uw gegevens achterlaten in het formulier. Dan nemen wij contact met u op.






    Veelgestelde vragen over EDI

    EDI staat voor Electronic Data Interchange. EDI is een technologie die in de jaren 60 is ontwikkeld voor het uitwisselen van berichten tussen informatiesystemen. Tegenwoordig is EDI een term die vaak terugkomt bij het versturen van pakbonnen, orders en facturen tussen een leverancier en de handelspartner. In de Retail is EDI een harde eis aan de leveranciers.

    EDI is ontwikkeld om computers met elkaar te laten communiceren. De ouderwetse papieren documenten zijn vervangen door EDI berichten die door een machine gelezen kunnen worden. In principe kan ieder soort bedrijfsdocument worden omgezet in een EDI bericht. Of dit nu een factuur is of een pakbon of een ander document. Met een EDI-koppeling wordt het versturen van documenten gesimplificeerd en bovendien kostenefficiënt.

    Een EDI bericht is een elektronisch bericht waarin gegevens worden uitgewisseld tussen bedrijven op een gestructureerde manier – zonder tussenkomst van mensen.

    Wanneer u via EDI wilt communiceren met uw handelspartners gebeurt dit bij voorkeur via de GS1 standaard. Een GS1 GLN nummer – Global Location Number – is dan vereist. Zowel u als uw handelspartners identificeren zichzelf aan de hand van de GLN. Met de GS1 GTIN code (EAN code) identificeert u uw producten.

    EDI-berichten in de logistieke keten zijn inkooporders [ORDERS], orderbevestigingen [ORDRSP of APERAK], pakbonnen [DESADV] en facturen [INVOIC].

    Een EDI factuur [INVOIC], is een elektronische versie van een papieren factuur die verkopers naar kopers sturen om betaling voor geleverde producten te vragen. Een elektronische factuur is een van de meest fundamentele documenten in een geautomatiseerd EDI-systeem.

    EDI berichten komen voor in verschillende bericht formaten. Sommige bericht formaten zijn specifiek voor een sector, andere zijn algemener. Naast de standaard EDI en EDIFACT berichten worden EDI berichten ook in XML of JSON formaat verzonden.

    De SSCC oftewel de Serial Shipping Container Code is een GS1 code die gebruikt wordt voor het uniek identificeren van verzendeenheden (zoals pallets). Elke eenheid kunt u met deze code wereldwijd uniek identificeren. Zo kunt u de goederen niet alleen binnen uw bedrijf maar door de gehele logistieke keten volgen en herleiden. Traceerbaarheid gegarandeerd.

    DESADV staat voor despatch advice en is de digitale versie van de pakbon. De elektronische pakbon wordt op basis van de gegeneerde SSCC’s aangemaakt. De SSCC is de wereldwijde unieke identificatie van de pallet en is onderdeel van het GS1 logistieke label (SSCC-label) dat u op de pallets bevestigt. Lees meer over DESADV.

    De voordelen van EDI zijn: snellere uitwisseling van informatie, minder kans op fouten, 24/7 beschikbaar, betere service en reductie van kosten.